Kystia

Keskustelua struumasta.
Clover

Kystia

Unread post by Clover » 28 Apr 2015 14:36

Hei,

Vajaa kaksi viikkoa sitten huomasin vahingossa kaulalla patin. Sain lääkäriltä lähetteen labroihin ja ultraan. Patti todettiin kystaksi (niitä oli vasemmalla puolella useampi, mutta vain yksi iso) ja tyhjennettiin. N. viikko tyhjennyksestä huomasin kystan palaneen. Ja ei kun takaisin työterveyshuoltoon. Tällä kertaa en saanut sieltä lähetettä "odotetaan viikko, jospa se siitä itestään lähtis". Kyllä harmittaa, ensi viikolla joudun olemaan taas pois töistä kun menen uudestaan lääkäriin. *nyyh*

Voiko kysta itsestään hävitä? Monta kertaa muilla on tyhjennetty sama kysta? Joka aamu kun herään tunnen sen kasvaneen. Nieleminen tuntuu ikävältä, yskittää, jne, joten en haluaisi tässä ikuisuuksia odotella. Välillä kaulalla tuntuu sykkivää kipua. Se tulee ja menee eikä onneksi ole jatkuvaa.

Labrat oliva normaalit:
T4 13.27 (10-21)
TSH 0.90 (0.40-4.00)

Silti olen hirveän väsynyt, on ollut kk ummetusta, kuukautiset ovat olleet 2kk kadoksissa, jne. Jotenkin on todella turhautunut olo, kun tuntuu siltä, että lääkäri pitää minua luulosairaana.

Clover

Re: Kystia

Unread post by Clover » 30 Apr 2015 10:50

Jouduin käymään uudestaan lääkärissä tänään. Eilen illalla huomasin turvotusta toisessa silmässä ja ihan kun näkö olisi heikentynyt. Korvassa on paineen tunnetta ja yöllä on vaikea nukkua kun on kuristava tunne kaulalla. Niskakin on ollut pari päivää ihan jumissa vasemmalta puolelta. Poskiontelossa tuntuu kipua välillä. Mitä ihmettä tämä on? Johtuuko kaikki struumasta?

Sain lähetteen uuteen ultraan jonne menen maanantaina. Pelkään vain, että viikonloppu menee tuskissa. Mä olen niin kylmissäni ja väsynyt että tekisi mieli lähteä töistä kotiin ja nukkua seuraava kuukausi.

Vertaistukea, anyone?!

Kimmie

Re: Kystia

Unread post by Kimmie » 17 May 2015 23:11

Minulla ei ole ollut kystia, mutta tuo kuulostaa kyllä hankalalta. Onko mitään selvinnyt?

Post Reply