Sivuston ja foorumin tulevaisuus

Säännöt ja tiedotukset. Ole hyvä ja lue ennen kirjoittamista.
tiujam
Teknohormoni

Sivuston ja foorumin tulevaisuus

Unread post by tiujam » 18 Jan 2017 17:18

Olen vakavasti harkitsemassa että suljen foorumin ja jätän sen lähinnä "katseltavaksi" arkistokäyttöön.

Tilanne on kuitekin se että aktiivisia ylläpitäjiä foorumilla ja sivustolla ei ole ollut enää pitkään aikaa ja alan epäröidä että onko tästä hyötyä oikeastaan kenellekkään enää tässä vaiheessa. Foorumi vaatisi kunnollista siivoamista ja ihmisiä jotka vastailevat käyttäjien kysymyksiin aktiivisemmin.

Haluaisin siis tietää että käyttääkö tätä foorumia enää ketään, vai onko kaikki keskustelu siirtynyt nyt vain Facebookkiin? Jos näin on, niin sääli, sillä mielestäni Facebook ei toimi ollenkaan hyvin pitkällisten keskustelujen ylläpitoon, yhteisöllisyyden haalimiseen ja tiedon arkistoimiseen niin hyvin kuin joku foorumialusta. Facebookista vanhojen linkkienkin hakeminen on hankalaa. *kulmakarvannosto*

Sulkemisen sijaan olen ihan valmis myös "luovuttamaan" sivuston sisällön ja foorumin jollekkin toiselle taholle joka haluaa sitä jatkaa sen kehittämistä ja muokata sitä oman näköiseksi. Voin tarvittaessa jäädä taustalle tekniseksi ylläpitäjäksi jos sellainen jää uupumaan, mutta päivitys, sisällöntuotanto ja muu siirtyisi jollekkin toiselle ryhmälle. Eikö kenties jotain aktiivista potilasryhmää kiinnostaisi saada haltuun sivuston sisältö ja foorumi? Tietopankista kuitenkin jo löytyy ihan hyvä määrä artikkeleita, joskin osittain vanhentuneita, ja tekniseltä puolelta taustalta löytyy todella helposti ylläpidettävä wordpress ja phpbb foorumi.

Voisin ihan hyvin käydä Helsingissä kahvilla jonkun ryhmän tai ryhmänedustajan kanssa ja keskustella mahdollisista suunnitelmsita ja toiveista. Halp! *tah*

PS: Päivitin foorumialustan 18.1.2017. En todennäköisest kerkeä muokaamaan sitä sopivaksi loppusivuston ulkoasuun vähään aikaan, mutta ainakin pitäisi toimia normaalisti.
Ole se valo, minkä haluat nähdä tässä maailmassa.

Kimmie

Re: Sivuston ja foorumin tulevaisuus

Unread post by Kimmie » 18 Jan 2017 20:03

Hei Tiujam! Ja kiitos todella paljon, kun ylläpidät tätä foorumia ja päivität alustaa!

Olisi todella sääli, jos foorumi suljettaisiin. Täällä ei ole paljon keskustelua, mutta täällä on paljon lukijoita. Itsekin kun linkkaan jonkun uuden tapahtuman tai tiedon, niin kyllä sitä parin kuukauden sisällä on 400-500 henkilö käynyt katsomassa. Pitempi aika kun kuluu, niin lisää on käynyt katsomassa. Se on ihan hyvin, sillä monet linkkaavat tiedon tapahtumista eteenpäin. Tieto siis leviää tätä kautta isommalle piirille kuin pelkästään niille, jotka lukevat.

Olen itsekin ollut vähän laiska vastailemaan viime aikoina. Luultavasti paljon keskustelua on Facebookissa, mutta foorumit puoltavat ehdottomasti paikkaansa. Foorumin etuina on juuri kuten Tiujam kirjoitti: tiedot säilyvät, keskustelut säilyvät, keskusteluja on helpompi hahmottaa. Uskon lisäksi, että monet uudet potilaat löytävät vertaistuen juuri näiden foorumeiden avulla. Nämä tulevat esiin nopeasti google-haulla, ja näille on helppo tulla lukemaan.

Minusta foorumi puolustaa paikkaansa ihan tällaisenaankin. Täällä on paljon tietoa ja kuten jo kirjoitin, paljon lukijoita. Ei välttämättä tarvita niin aktiivista keskustelua juuri nyt. Ehkä sellaisen aika tulee taas myöhemmin. Laitan itse usein uusia tietoja tapahtumia tälle foorumille kun tiedän, että näin ne säilyvät ja ovat helposti löydettävissä. Jos tämä foorumi katoaisi, niin en tiedä, minne muualle ne olisi hyvä laittaa.

Jaksaisitko Tiujam yhä ylläpitää tätä foorumia teknisesti? En usko, että tällä hetkellä muuta tarvitaankaan.

vajavainen

Unread post by vajavainen » 13 Feb 2017 03:43

Suuren suuri kiitos todellakin, kun olet Tiujam jaksanut ylläpitää tätä ja kiitos kaikille muillekin täällä! *sydän*

Toivon kuitenkin kovasti, että tänne säilyisi kirjoitusmahdollisuus yhä edelleen, vaikka ymmärränkin kyllä, että ylläpito on haasteellista ja foorumi on tosiaankin hiljentynyt siitä, mitä se joskus oli. Tämä on kuitenkin hiljentymisestä huolimatta edelleen todella arvokas paikka monelle, olen siitä ihan varma! Fb on varmasti vienyt osan kirjoittajista. Muutama muukin foorumi, joita olen aikoinaan käyttänyt, on suljettu samasta syystä. *yyh* Niitä olen kuitenkin jäänyt kovasti kaipaamaan, koska fb ei kuitenkaan pysty koskaan samaan kuin foorumit, juuri kuten kirjoititte. Miten me saataisiin kävijät samalle tasolle kuin ennen vanhaankin? Pystyisittekö mainostamaan niissä ryhmissä, että nyt takaisin tänne foorumille ja sassiin? *kiroil* *nauru*

Lupaan itsekin pyrkiä taas kirjoittelemaan tänne aktiivisemmin, jos kirjoitusmahdollisuus vain säilyy! Mullekin tuli aika pitkä tauko tässä välissä ja syy nukkua tuhisee nyt tuolla sängyssään... *sydän* Enkä tiedä, olisiko häntä olemassa ilman mm. täältä saatuja neuvoja! Ehkä hiljentyminen johtuu osin siitäkin, että foorumilaiset on alkaneet saada itsensä taas kuntoon ja takaisin tavalliseen elämään (?) -kiitos teidän!

timota

Unread post by timota » 31 Mar 2017 06:27

Toivottavasti foorumi jatkuu... FB ei ole hyvä tähän tarkoitukseen.

Post Reply