Hypoglykemia

Muut kilpirauhaseen liittyvät sairaudet: astma, diabetes, sisäilmaongelmat, hajusteyliherkkyys, verenpaine, masennus jne.
LogLady

Re: Hypoglykemia

Unread post by LogLady » 04 Dec 2012 11:13

Kiitos kovasti Nalla. Täytyy myöntää, että tässä kaiken välttelyssä tulee toistuvasti syötyä liian vähän. Mulla pitäisi olla aamutasot ok ainakin kortisolista päätellen, mutta parempi se oisi mittaamalla todistaa. Iltapalani on yleensä todella kevyt, pitääpä kokeilla siihen suurempaa panostusta.

Riix

Unread post by Riix » 14 May 2014 14:17

Mä kanssa kärsin hypoglykemioista. Alhaisin mitä olen mitannu on 3.2 -ja sekin syömisen jälkeen. Ihmettelyjen ja mittailujen kautta olen huomannu että hypoglykemiaa tulee noin viikko ennen kuukautisten alkamista. Samana päivänä kun kuukautiset alkaa, on verensokerikin normaali. Ennen tätä havaintoa sain ärtymykseen Cipralexia otettavaksi noin viikko ennen kuukautisten alkamista. Jätin Cipralexin pois kun huomasin verensokerin olevan liian matala liittyen kuukautisiin. Nykyään juon urheilujuomaa pitkin päivää ennen kuukautisia (hera-malto sekoitus). Pelkkä hiilari saa mulla verensokerin nousemaan nopeesti ja laskee taas hypoon. Tolla urheilujuomalla olen kitkuttanu, ei se kokonaan ole ärtymystä vieny pois.
Last edited by Riix on 14 May 2014 19:10, edited 1 time in total.

mianca

Unread post by mianca » 14 May 2014 16:10

Menee taas ohi aiheen, mutta pakko kysyä... Riix; määrättiinkö sulle siis Cipralexia otettavaksi vain viikko ennen kuukautisia, ei ennen eikä jatkuvasti? Mikäs ihmeen järki siinä oikein on? Sen vaikutuksen alkaminenhan kestää parisen viikkoa... Melkoinen aivop*eru lääkäriltä jos näin. Vai ymmärsinkö ihan väärin?

Riix

Unread post by Riix » 14 May 2014 19:00

mianca wrote:Menee taas ohi aiheen, mutta pakko kysyä... Riix; määrättiinkö sulle siis Cipralexia otettavaksi vain viikko ennen kuukautisia, ei ennen eikä jatkuvasti? Mikäs ihmeen järki siinä oikein on? Sen vaikutuksen alkaminenhan kestää parisen viikkoa... Melkoinen aivop*eru lääkäriltä jos näin. Vai ymmärsinkö ihan väärin?
Et ymmärtäny väärin. Kyllä nykyään käytetään PMS hoidossa.

girl55555

Unread post by girl55555 » 24 Feb 2016 21:25

Proteiini ja rasvat ovat ne, jotka tasaavat ja pitävät veren sokerin tasaisena. Eli hyvälaatuista proteiinia (ei prosessoitua lihaa, vaan kunnollista lihaa, kananmunia (super) ja maitotuotteita) ja hyvälaatuisia rasvoja (extra virgin oliiviöljy, avokado, pähkinät) aterioille eritoten aamiaiselle jo heti, mutta joka aterialle.

Korkeapitoiset hiilihydraatit (sokeri ja valkoiset jauhotuotteet) pois. Vähä-hiilihydraattisia on hyvä eli kasvikset, juurekset ja hedelmät. Hedelmiä ei smootheina, koska kuitujen poistuessa fruktoosi on kaksi kertaa niin huonoksi verensokerille kuin normaalisokeri.

5-6 ateriaa päivässä. Joka aterialla tasapainoisesti proteiinia, rasvoja ja terveellisiä hiilihydraatteja.

Post Reply